onsdag 1. januar 2014

Blanke ark og fargestifter

I januar får jeg alltid en en boblende følelse i kroppen. Det er litt som å få nye muligheter: «blanke ark og fargestifter», som 100-årsjubilant Alf Prøysen ville ha sagt det. I 2014 kan jo egentlig allting skje, men det er opp til deg og meg å bruke fargestiftene på best mulig måte.

I motsatt ende av følelsesskalaen, lurer tungsinnet. Jeg er blant dem som sliter i mørketida, men som medisin mot de vanskelige tankene, løper jeg nesten hver dag. Det hjelper, selv om jeg ofte må kjempe for å holde motet oppe. 2013 har vært et godt år på mange måter, men jeg har også mistet to mennesker som jeg var svært glad i. Og overskuddet er ikke like stort som da jeg var 20.

Sven Ohrvik og jeg holdt nesten 100 konserter i 2013, og møtte mange fantastiske mennesker. Disse møtene betyr mye for oss. Det gjør også tanken på at vi formidler noe viktig – at de musikalske historiene våre kan berøre, more og inspirere folk, og kanskje også gi dem styrke og «mot på livet.» Jeg blir så glad når publikum sier at de kjenner seg igjen i sine egne liv.

Sammen med Sven skal jeg fortsette å turnere også til neste år. Pr. nå vet vi at vi skal ha turneer i Trøndelag, Nord-Norge, Oppland og Østfold – og så holder vi i tillegg en rekke konserter i Østlandsområdet, (Telemark, Buskerud, Akershus, Vestfold og Oslo.) Og det blir selvsagt mer. På hjemmesiden www.veslemoysolberg.no legger jeg ut datoer og klokkeslett etter hvert, og jeg håper å se dere et eller annet sted langs ruta!

Vi skal også gi ut ny CD med eget materiale i år. Og etter planen kommer også en bok og en notebok. Mer informasjon kommer på hjemmesiden. 

I desember holdt Sven og jeg en minikonsert for Fylkesmannen i Buskerud: kloke og rause Helen Bjørnøy. I talen til sine ansatte etter konserten siterte hun Nelson Mandela: «Det som teller i livet, er ikke bare det faktum at vi har levd. Det som teller, er hvilken forskjell vi har gjort i andre menneskers liv.»

Med disse ordene ønsker jeg alle et godt nytt år, med blanke ark som hver dag fylles med innhold!

Klem fra
Veslemøy :-)









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar