onsdag 2. april 2014

Skål for livet! Nordland! (Guts nok til alle.)

Etter å følt meg omtrent som på bildet et par dager, er jeg nå klar for nye utfordringer! Drammen er fantastisk om våren, og det har blitt både o-løp, administrativt arbeid og kaffe i solveggen her på Konnerud de siste dagene.

Sliten historieforteller på vei til Mosjøen...


«Skål for livet!»-turneen i Nord-Norge ble en flott opplevelse med magiske øyeblikk og fine menneskemøter. Tjuetre konserter på seksten dager ble det. Ikke dårlig.

Med sangene mine ønsker jeg å sette litt mot i folk, få dem til å gutse litt, jobbe mot målene sine, tro på seg selv – om man er fjorten, førti eller åttito! Kanskje trenger jeg litt av gutsen selv også? Jeg tror det. (Og det er jo nok til alle.)

:-)

Her er noen glimt fra Nordland – konstrastenes rike:

Jeg måtte bare ta med et bilde fra Nordavindshagen i Brødstadbotn, selv om stedet ligger i Troms. Nordavindshagen er dokumentasjonssenter for dikteren Arvid Hanssen, og det ble en veldig trivelig konsert her. På bildet står jeg sammen med fine Sissel Stokland Jørgensen.


Storm! Det føltes i alle fall slik. Her er vi på vei til Lødingen:





Været skifter fort. Saltfjellet bød på fint vær og påskestemning:


Sven er en (nesten) alltid like blid reisekamerat. Her er han på fergen mellom Nesna og Levang. Uten kaffekopp, for en gangs skyld.


Vår i Vevelstad, en av Norges minste kommuner. Vi tilbragte noen formiddagstimer på stemningsfulle Forvikgården, som er verdens nordligste kaffebrenneri, og fikk ellers tid til både hårklipp og sightseeing før konserten på Vevelstad bibliotek.



Mellom trivelige bibliotekarer: Turid Færøy og Ingegjerd Arnes.


De siste dagene besøkte vi Grane, Sømna, Brønnøysund og Mosjøen. Takk igjen til Folkeakademiene i Nord-Norge som sender oss rundt til fine folk og steder! 

Torghatten!


God vår til alle! Kanskje sees vi et sted på veien?

Veslemøy :-)








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar